Plattelandsproject goedgekeurd!

Op 28 juni 2022, over deze onderwerpen: In de pers
Goedkeuring Plattelandsproject

Minister van Omgeving Zuhal Demir keurde zopas 66 nieuwe plattelandsprojecten goed verspreid over heel Vlaanderen. Daarmee ondersteunt ze de sociale leefbaarheid op het platteland, stimuleert ze de lokale economie en versterkt ze de landschapskwaliteit. Een van de gekozen projecten is De Wijers in Zonhoven.
In 2021 werden in alle Vlaamse provincies oproepen gelanceerd voor projecten die de omgevingskwaliteit en vitaliteit van het platteland versterken. Diverse plattelandsactoren, waaronder lokale besturen en verenigingen die op het platteland actief zijn, konden een project indienen.
Zo konden er projecten ingediend worden voor projecten rond groene ontmoetingsplekken, project rond het tegengaan van vereenzaming of uitbreiding van wandelpaden, zoals het project De Wijers. Dat kan rekenen op een ondersteuning ter waarde van 172.672 euro

Wij zijn heel tevreden dat minister Demir investeert in Zonhoven. Wij koesteren het landelijke karakter van onze gemeente. Zo’n duwtje in de rug helpt om ons platteland te versterken,” zegt Herman Wyrem, Communicatie verantwoordelijke

Hoe waardevol vond je dit artikel?