Nieuwe lijsttrekker N-VA nu al in gemeenteraad

Op 26 mei 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Gemeenteraad, In de pers, OCMW-raad, Verkiezingen 2018

Nathalie Claes, de nieuwe lijsttrekker van N-VA, komt deze legislatuur nog even in de Zonhovense gemeenteraad.

Ze vervangt huidig raadslid Ine Beckers, die tijdelijk afhaakt vanwege gezondheidsredenen

Volgende maandag legt Nathalie Claes de eed af op de gemeenteraad. Zij vervangt Ine Beckers die vanwege medische redenen tijdelijk uit de gemeenteraad moet stappen. Nathalie Claes zetelt momenteel in de OCMW-raad en ze is de tweede opvolger in voor de gemeenteraad. De eerste opvolger, Koen Roeffaers, laat de eer aan Claes omdat ze de komende gemeenteraadsverkiezingen de lijst van N-VA trekt. “Het is een tijdelijke oplossing want het is de bedoeling dat Ine later terugkeert,” zegt Claes. De vervanging van Ine Beckers heeft geen stoelendans tot gevolg. Dat komt omdat Nathalie Claes is haar mandaat als OCMW-raadslid blijft uitoefenen tot het einde van de  huidige legislatuur. Zo heeft ze in principe recht op twee zitpenningen, maar ze zal haar zitpenning van de gemeenteraad aan een goed doel schenken.

Hoe waardevol vond je dit artikel?